شناسه خبر : 106660
چهارشنبه 22 آذر 1402 , 11:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خاطره شنیدنی مجید انتظامی از دیدار شهید بهشتی /فیلم

مجید انتظامی، آهنگساز سرشناس کشورمان می‌گوید: «اوایل انقلاب اجازه نمی‌دادند کنسرت برگزار کنیم. به همین دلیل به دیدار شهید بهشتی رفتیم تا از او کمک بخواهیم. او تا فهمید من از ارکستر سمفونیک هستم، دستم را گرفت و به اتاقش برد.»

به گزارش دفاع‌پرس، اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دلیل فضایی که بر کشور حاکم شده بود بخشی از مردم و مسئولان کشور تصور می‌کردند گوش دادن به هر نوع موسیقی حرام است و هیچ نوازنده یا خواننده‌ای نباید کنسرت برگزار کند، اما شهید بهشتی نظر دیگری داشت. مجید انتظامی آهنگساز و نوازنده ایرانی از گفت‌وگویش با شهید بهشتی می‌گوید: «اوایل انقلاب که می‌گفتند کنسرت برگزار کردن حرام است، همه خواننده‌ها و نوازنده‌ها از کشور رفتند و فقط ما ۱۸ـ۱۷ نفر ماندیم. با این حال نمی‌توانستیم کنسرت برگزار کنیم. روزی بدون اینکه وقت قبلی بگیریم پیش آقای بهشتی رفتیم. او مشغول صحبت کردن با خانمی بود که من گفتم: «از ارکستر سمفونیک اومدم.»

شهید بهشتی از آن خانم خواست زمان دیگری مراجعه کند. سپس از اتاقش بیرون آمد، دست مرا گرفت و داخل اتاق برد. به او گفتم: «ما از طرف شورای ارکستر سمفونیک اومدیم.»

گفت: «به به چقدر خوب، چقدر خوب.»

گفتم: «می‌شه این «چقدر خوب، چقدر خوب» رو شما بگید تا مردم بفهمند که موسیقی بد نیست؟ موسیقی خوب، خوب است. توش علم خوابیده، ریاضی خوابیده.»

با تعجب نگاه کرد و گفت: «مگه برای باخ و بهتوون کسی اومد فتوا داد؟ شما اگر به حقید، برید حقتونو بگیرید. اگه ناحقید، له می‌شید.»

انتظامی در ادامه سخنانش می‌گوید: «هر فردی که برای مملکت تلاش کرد، چه نویسنده باشد، چه شاعر و ... من دستش را می‌بوسم؛ ولی رزمنده‌های ما در ۸ سال دفاع مقدس کاری کردند که هیچ شخصی نکرده. هیچ جای دنیا همچین چیزی رخ نداده که بدون اینکه آماده باشند و حتی بدون اینکه بدانند قرار است جنگ شود، جنگ شود و تقریباً دست خالی بروند بجنگند و دست خالی جایی را که گرفته شده بود، یعنی خرمشهر را پس بگیرند. ما باید به این موضوع ببالیم.»

سیدمحمد حسینی بهشتی مشهور به آیت‌الله بهشتی از روحانیون مؤثر در انقلاب اسلامی ایران بود. او سیاستمدار، فقیه و دومین رئیس دیوان عالی کشور و عالی‌ترین مقام قضایی کشور پس از انقلاب اسلامی و همچنین نخستین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و نایب رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی بود که ۷ تیرماه سال ۱۳۶۰ همراه با ۷۰ نفر دیگر در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی توسط منافقین ترور شده و به شهادت رسید.

در ادامه می‌توانید فیلم سخنان مجید انتظامی را مشاهده کنید:

download

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi